Op donderdag 15 mei hebben de leerlingen van de Klimboom een sponsorloop gerend op het grasveld achter de school. De leerlingen hebben thuis sponsoren gezocht en zijn fanatiek gaan rennen.
Eén van de doelen dit jaar is Metakids. Metakids is een organisatie die zich voornamelijk inzet voor het onderzoek naar metabole ziekten. Deze ziekten slopen kinderlevens en vormen de grootste doodsoorzaak onder kinderen in Nederland. Door een DNA – foutje werkt hun energiehuishouding niet goed. Hierdoor vallen de organen uit met alle gevolgen van dien. Onderzoek is de enige manier om dit onnodige leed te stoppen, en daar is een hoop geld voor nodig.
Daarnaast zal een deel van het opgehaalde geld ook gaan naar sport en spelmaterialen voor de leerlingen van de Klimboom om mee te spelen op het schoolplein.
De opbrengst is gigantisch en blijkt € 5039,35 te zijn. Een woord van dank aan alle sponsoren en betrokken ouders, maar vooral die leerlingen die zo hard gerend hebben.


